![پاورپوینت بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری CBPT](https://dl.daramadebartar.ir/dldaramad/photo/600/1708200304.2451209.jpg)
- شناسه : 3710
- موضوع : روان شناسی
- فرمت اصلی : ppt
- تعداد صفحات : 33
- حجم فایل : 0.23 مگابایت
- در صورت مغایرت با توضیحات
- از طریق چت انلاین و واتساپ
- دانلود سریع پس از خرید فایل
- در هر زمان با چند کلیک سریع
پاورپوینت بازی درمانی با رویکرد شناختی رفتاری CBPT شامل 33 اسلاید زیبا هست. با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده که قابل ویرایش می باشد و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت شده است. در ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید.
بخشی از متن پاورپوینت:
بازی
بازی به عنوان حق عام و لاینفک کودکی
تنها فعالیت محوری دوران کودکی
در رشد طبیعی و یکپارچگی کودک اهمیت دارد.
همه کودکان در تمام مکانها و زمانها به آن می پردازند.
نیازی به آموختن نیست. نیازی به مجبور کردن نیست.
عملی خودانگیخته، لذتبخش، خودخواسته و بی نیاز به هدف است.
به شیوه خود به کاووش، آزمایش و یادگیری می پردازند.
بازی فعالیتی داوطلبانه و برخاسته از انگیزه های درونی است.
تعیین چگونگی کاربرد هر شی به اختیار خود فرد است.
از نظر پیاژه:
فاصله میان تجربه عینی و تفکر منطقی را بازی پر میکند.
بازی نمایانگر تلاش کودکان برای سازمان دادن به تجاربشان و کنترل امور را بدست گرفتن است.
کودک در بازی خود را برخوردار از قدرت کنترل و در نتیجه ایمن می یابد.
آنچه در واقعیت غیر قابل کنترل یا مهار است در بازی به موقعیتهای قابل کنترل و مهار شدنی تبدیل می شوند. و کودک سازگاری با موقعیتها را از محیط امن می آموزد.
بازی زبان نمادین در ابراز خود، تبادل افکار و احساسات خود است.
از طریق بازی تعارضها حل و فصل می شود، احساسات راهی برای بیان پیدا می کنند.
در بازی به افکار و احساسات آزادی داده می شود تا بدون بازداری، غیرمستقیم و به گونه ای بی خطر مجال بروز پیدا کنند.
کودکان از نظر کلامی فاقد امکانات لازمند، بنابراین بدون استفاده از کلمات احساسات و افکار بروز داده می شود (خشم نسبت به برادر کوچک----کتک زدن عروسک)
حتی در تمدنهای بسیار باستانی هم کودکان اسبای بازی داشته اند.
تجربه اصلی کودک برای ادراک جهان پیرامون و جایگاه وی در جهان
اولین و مهمترین شیوه شناخت جهانی که در آن زندگی می کنند.
با انگیزش درونی است، جذاب و درگیرکننده کودک به صورت فعال، لذت بخش، استعاری و خودانگیخته است.
بازی به عنوان عرصه ای برای:
انجام فعالیتهای مربوط به حل مسئله
کسب و رشد مهارتهای انگیزشی و پیگیری فعالیتها
افزایش تجارب کودک
افزایش تفکر خلاق
افزایش حس توانمندی
کسب مهارتهای اجتماعی و مقابله ها
فهرست مطالب :
بازی از نظر پیاژه
انواع بازی
بازی درمانی
روان تحلیلی
گشتالت
کودک محور(ویرجینیا آکسلاین)
شناختی رفتاری
اتاق بازی
ملاحضات ویژه
وسایل بازی
مشکلات
پاسخهای تهیل گرانه و غیر تسهیل گرانه
پیش نمایش بخشی از صفحات پاورپوینت