![مقاله در مورد اقتصاد مدیریت کیفیت](https://dl.daramadebartar.ir/dldaramad/photo/600/1668934477.3098209.png)
- شناسه : 2840
- موضوع : اقتصاد
- فرمت اصلی : docx
- تعداد صفحات : 25
- حجم فایل : 0.04 مگابایت
- در صورت مغایرت با توضیحات
- از طریق چت انلاین و واتساپ
- دانلود سریع پس از خرید فایل
- در هر زمان با چند کلیک سریع
مقاله در مورد اقتصاد مدیریت کیفیت شامل 28 صفحه و قابل ویرایش می باشد که به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. این مقاله برای دانشجویان رشته اقتصاد کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این مقاله را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید.
بخشی از متن مقاله :
چکیده
اهميت سيستم هاي مديريت كيفيت و جايگاه آن در توسعه اقتصادي كشورها علاقمندان به اين موضوع را به سمت استفاده اقتصادي و نتيجه بخش هدايت مي كند، در كشور ما استقرار سيستم هاي مديريت كيفيت از ده سال قبل شروع و تاكنون شركت هاي متعددي موفق به اخذ گواهينامه هاي مديريت كيفيت شده اند.
حال سوالي كه پيش مي آيد اين است كه اين سيستم ها چقدر توانسته اند در سطح ملي و بين المللي به نفع اقتصاد كشور عمل كرده و از طرف ديگر در سطح ملي منجر به افزايش سودآوري فعاليتهاي سازمان ها شوند. آنچه كه مقاله حاضر ارائه مي كند، معرفي تكنيكهاي اقتصادي و مالي در انطباق با اصول مديريت كيفيت است. سازمانها مي توانند با استفاده از فرآيندها و ابزارهاي معرفي شده در اين مقاله براي هر يك از اصول هشتگانه مديريت كيفيت نسبت به ارزيابي اقتصادي و مالي سازمان خويش اقدام نمايند.
مقدمه:
همسويي اقتصاد و كيفيت و ارتباط و همبستگي اين دو، امروزه در محافل اقتصاددانان و كارشناسان كيفيت، موضوعي است كه طرفداران زيادي را به منظور مطالعه اثرات آنها به خود جذب كرده است. اگر اين فرض درست را بپذيريم كه هرگونه حركت كيفيتي مي بايست توانمنديهاي مديران را در صحنه هاي ملي و بين المللي افزايش داده و بتواند مزيت هاي رقابتي را در برخورد با رقبا افزايش دهد، بنابراين به ارتباط و همبستگي كامل اين دو مقوله پي خواهيم برد.
از آنجایيكه در برخي از موارد اين دو يعني علم اقتصاد و كيفيت بصورت جزيره اي عمل مي نمايند و هر كدام در حوزه تخصصي خود بعنوان بهترين مدلهاي عملكردي مورد استفاده و آناليز قرار مي گيرند، بنابراين اثرات و تعاملات آنها بر هم و ميزان اثربخشي فعاليتهاي كيفيتي از بعد اقتصادي و مالي به راحتي بررسي، تجزيه و تحليل و اندازه گيري نمي شود.
فهرست مطالب :
چکیده
مقدمه
مزیت های مالی و اقتصادی
اصل اول مدیریت کیفیت: مشتری محوری
نتایج مورد انتظار (اقتصادی مالی)
اصل دوم مدیریت کیفیت: رهبری
فرآیند های مورد نیاز
اصل سوم مدیریت کیفیت: مشارکت کارکنان
نتایج مورد انتظار (اقتصادی مالی)
اصل چهارم مدیریت کیفیت: رویکرد فرآیندی
اصل پنجم مدیریت کیفیت: رویکرد سیستمی به مدیریت
اصل ششم مدیریت کیفیت: بهبود مستمر
اصل هفتم مدیریت کیفیت: رویکرد واقعی به تصمیم گیری
اصل هشتم مدیریت کیفیت: ارتباط با تاُمین کنندگان و شرکاء
منابع و مراجع